نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3624
-
الف
+

بازیگران ایرانی که پولیس شدند؛ از «شهاب حسینی» تا «حسین یاری»(1)

در این گزارش به معرفی بازیگران ایرانی پرداخته ایم که ایفاگر نقش پولیسی بودند.

به گزارش آی فیلم 2، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکنون سریال های مختلفی در ژانرهای درام، کمیدی و اکشن (پولیسی» را در لست نشراتی شبکه های مختلف قرار داده است اما در این میان سریال های پولیسی جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرده است.

علاقه مردم به سریال های پولیسی سبب شده است تا بیشتر کارگردان های پراوازه ایرانی سریال هایی در این ژانر بسازند و نام خودشان را در لیست کارگردان های سریال های پولیسی ثبت کنند.

در ادامه به معرفی سریال های پولیسی «پلیس جوان»، «خواب و بیدار» و «هوش سیاه»  که از شبکه آی فیلم2 هم نشر شده، پرداخته ایم.

شهاب حسینی در «پلیس جوان»

سریال «پلیس جوان» ساخته «سیروس مقدم» که «شهاب حسینی» ، «داریوش ارجمند» ، «میترا حجار»، «فرهاد اصلانی»، «پروانه معصومی» و «مریلا زارعی» از بازیگران اصلی این سریال بودند که به ایفای نقش پرداختند.

داستان این سریال درمورد جوانی است به نام «یونس» که پدرش قاضی سارنوالی بوده و به شکل مشکوکی به قتل می‌رسد.

او به انگیزهٔ کشف راز قتل پدر و نیز به توصیه مادرش، بعد از به هم خوردن مراسم نکاحش با دختر کاکایش «نیلوفر»، با دلی شکسته وارد دانشکدهٔ پولیس می‌شود و بعدها به عنوان مامور جنایی مصروف به کار می‌شود.

او در بین جستجوهایی که برای کشف راز قتل پدرش انجام می‌دهد متوجه مواردی می‌شود و ...

سریال «پولیس جوان» اولین بار در سال 1380 هجری خورشیدی از صداو سیما ایران به نشر رسیده و در تاریخ 9 قوس 1397 هجری خورشیدی از شبکه آی فیلم2 به درخواست فراوان مخاطبان به نشر رسید.

«محمد صادقی»، «لادن طباطبایی» و «دانیال حکیمی» در سریال «خواب و بیدار»

سریال «خواب و بیدار» ساخته کارگردان و بازیگر کهنه کار «مهدی فخیم زاده» است که خود در اکثر سریال هایی که ساخته به ایفای نقش پرداخته است.

«مهدی فخیم‌زاده»، «محمد صادقی»، «دانیال حکیمی»، «رویا نونهالی»، «لادن طباطبایی»، «حبیب دهقان نسب» و «لیلا برخورداری» از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کرده اند.

خواب و بیدار قصه زنی به نام ناتاشا با بازی بانو نونهالی را روایت می کند که به تازگی از خارج به کشورش ایران بازگشته است، او با همدستی یک مجرم سابقه‌دار به نام "عبدالله پلنگ" یک سلسله عملیات و سرقت‌های مسلحانه را ترتیب می‌دهد.

در پی وقوع این اعمال مجرمانه، ناتاشا تحت تعقیب پولیس قرار می‌گیرد که محمد صادقی، دانیال حکیمی و لادن طباطبایی با کرکتر پولیس در این سریال ظاهر شده اند.

سریال «خواب و بیدار» اولین بار در سال 1381 هجری خورشیدی از صداو سیما ایران به نشر رسیده و در تاریخ 26 حوت 1396 هجری خورشیدی از شبکه آی فیلم2 جزو اولین نشرات سریال های شبکه از آی فیلم2 به نشر رسید.

حسین یاری در سریال «هوش سیاه 1 و 2»

«مسعود آب پرور» یکی از کارگردان های ایرانی است که در کارنامه پر بار کاری خود ساخت چندین سریال در ژانر پولیسی را دارد.

«هوش سیاه» در دو فصل جزو سریال های پرمخاطب صدا و سیمای ایران بوده است که از جمله بازیگران این سریال در دو فصل می‌توان به  «حسین یاری»، «کیکاووس یاکیده»، «کمند امیر سلیمانی»، «محمد حاتمی»، «کیهان ملکی»، «مجید واشقانی» «بهزاد خداویسی»، «مجید مشیری» ، «کیومرث ملک مطیعی»، «کیانوش گرامی، «روح الله کمانی»، «سودابه بیضایی» و «ارسلان قاسمی» اشاره کرد.   

اين سریال، داستان مبارزه پوليس با جرایم کمپیوتری است و به تخلفات گروه‌های خراب کار در حوزه‌ سایبری می پردازد.

جگرن «احمدی» با بازی حسین یاری معین اداره ‌پيشگيری و مبارزه با جرايم سایبری، مصروف دوسیه ای سخت در مورد شخصی تحت نام «كامران بوريايی» می‌شود و در کنار آن پرونده‌ های ديگری را نیز رسيده گی می کند بعد از تعقیب و گریز های فراوان جگرن احمدی موفق به دستگیری این خلافکار می شود.

فصل دوم این سریال در ادامه فصل اول شروع می شود که كامران بوريايی دانشمندی خلافکار به دست جگرن احمدی به محبس می رود و بعد از کشیدن پلانی هوشمندانه از محبس فرار می کند و...

سریال «هوش سیاه» اولین بار در سال 1389 هجری خورشیدی از صداو سیما ایران به نشر رسید و بعد از 3 سال فصل دوم این سریال در سال 1392 به نشر رسید.

هر دو فصل این سریال از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

ادامه دارد...

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین